Collect

Club

Niet ingelogd
Uw winkelwagen is leeg

Meest gestelde vragen

Inloggen/ bestellen

1. Wat is Collect Club en hoe werkt het?
Via Collect Club, de postorderservice van PostNL kunt u zeven dagen per week, 24 uur per dag postzegels bestellen. Alles wat u nodig heeft, bestelt u gemakkelijk vanuit huis. Wij streven naar een levertijd van vijf werkdagen.

2. Wat is het voordeel van bestellen bij Collect Club?
U kunt vanuit huis, 24 uur per dag, 7 dagen per week uw bestelling doorgeven. U kunt bestellen wanneer het u uitkomt! Snel en gemakkelijk. Zo bespaart u tijd en moeite. Bij Collect Club vindt u onder andere alle informatie over Postzegels, Postzegelmapjes, Eerstedagenveloppen, Persoonlijke Postzegelboekjes, Prestigeboekjes, speciale postzegels, abonnementen en andere postzegel gerelateerde producten.

3. Hoe snel worden de artikelen geleverd?
Wij streven naar een levertijd van vijf werkdagen.

4. Indien ik bestel, worden er dan ook verzendkosten berekend?
Voor bestellingen tot € 25,00 wordt een standaardtarief van € 2,95 in rekening gebracht. Voor bestellingen vanaf € 25,- (binnen Nederland) worden geen verzendkosten berekend.

5. Welke voorwaarden zijn van toepassing op mijn bestelling?
Voor al uw bestellingen via de website gelden de algemene voorwaarden. Deze kunt u bekijken en printen via button ‘Algemene Voorwaarden’ onder aan de pagina.

6. Artikel niet op voorraad
Indien u een artikel niet kunt vinden op de website, dan is de kans groot dat het artikel helaas niet meer op voorraad is.

7. Indien ik wil bestellen, moet ik dan eerst inloggen?
Indien u al klant bent, kunt u inloggen met uw emailadres en wachtwoord. Bent u nog geen klant, dan kunt u eerst een account aanmaken. Als u alle gegevens heeft ingevuld, dan klikt u op 'Opslaan'. Per e-mail ontvangt u hiervan een bevestiging. Hierna kunt u verder gaan met bestellen.

8. Ik ben mijn klantnummer vergeten, hoe kom ik deze te weten?
U kunt contact opnemen met de klantenservice op telefoonnummer 088 86 89 900. Eén van onze medewerkers zoekt het nummer voor u op.

9. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kom ik deze te weten?
U kunt zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik bij 'Inloggen' op 'Wachtwoord vergeten'. Hier kunt u uw e-mail adres invullen en op 'Verstuur' klikken. Uw nieuwe wachtwoord ontvangt u dan binnen enkele minuten per e-mail. Met de combinatie van uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord, kunt u inloggen. Helaas is het op dit moment niet mogelijk uw nieuwe wachtwoord te wijzigen, dit zal op korte termijn wel mogelijk zijn.

10. Mijn klantgegevens zijn niet correct, hoe kan ik deze wijzigen?
U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice op telefoonnummer 088 86 89 900. Binnenkort kunt u via uw 'Account' gegevens zelf wijzigen.

11. Hoe geef ik een adreswijziging door?
U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice op telefoonnummer 088 86 89 900. Binnenkort kunt u via uw 'Account' gegevens zelf wijzigen.

12. Hoe verloopt mijn (eerste) bestelling?
U kunt een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken. Als u wel een account aanmaakt, kunt u na dat u bent ingelogd uw bestelling plaatsen. Zodra de bestelling is doorgegeven, ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail.

13. Hoe werkt het bestellen?
U maakt een keuze uit de productcategorieën aan de linkerkant van de pagina op bovenaan.

  • Bij Collect Club zoekt u gericht op verzamelproducten of op thema.
  • Nadat u een productcategorie heeft gekozen en heeft aangeklikt, verschijnt een nieuw scherm met het ‘productoverzicht’ van deze categorie. U krijgt hier alle producten te zien binnen deze categorie, inclusief een korte omschrijving. Voor meer informatie over een product klikt u op het product.
  • Wilt u het product bestellen? Klik dan op 'Bestel nu' en het product wordt voor u klaargezet. U ziet het direct verschijnen in ‘uw winkelwagentje’.
  • Om verder te winkelen, maakt u opnieuw een keuze uit de producten uit de door u gekozen categorie, dan wel uit een andere productcategorie of thema.
  • Zolang u aan het winkelen bent, staat de inhoud van uw winkelwagentje altijd rechtsboven in uw beeldscherm. Kiest u er tijdens het winkelen voor om bijvoorbeeld de veelgestelde vragen te bekijken, dan kunt u terug naar uw winkelwagentje door rechtsboven op het winkelwagentje te klikken, rechtsboven aan de pagina. In uw winkelwagentje vindt u de producten die u wilt bestellen overzichtelijk op een rij en ziet u tevens het totaalbedrag. Mocht u een onjuiste bestelling hebben gedaan, dan kunt u een product verwijderen door te klikken op 'artikel verwijderen'. Heeft u een wijziging gedaan in het aantal, klik dan daarna op 'winkelwagentje bijwerken'.
  • Bent u klaar en wilt u uw bestelling bevestigen, dan klikt u op ‘Ga door naar afrekenen”.  
  • Als u ingelogd bent, verschijnt vervolgens automatisch uw factuur- en verzendadres.
  • Bestelt u voor de eerste keer, vul dan uw naam en adresgegevens in. Deze gegevens zijn nodig om uw bestelling naar u te kunnen versturen.
  • Als uw bestelling klopt, klikt u op 'Plaats uw bestelling'.

14. Hoe reken ik de bestelling af?
U kunt betalen per ideal of met creditcard.

  • Kiest u voor betaling met creditcard, dan komt u op een volgende pagina, waar u uw gegevens kunt invullen. Wanneer u problemen heeft met deze wijze van betalen, controleer dan nogmaals uw gegevens.Via deze betaalwijze staat u rechtstreeks in verbinding met de maatschappij van uw creditcard. Indien de betaling geweigerd wordt, neemt u dan contact op met het bedrijf dat de creditcard heeft verstrekt.
  • Kiest u voor betaling met ideal, dan komt u op een volgende pagina waar u uw gegevens kunt invullen.

15. Is het mogelijk om een apart factuuradres aan te geven?
Nee, dat is helaas niet mogelijk.

16. Kan ik alleen via het internet bestellen?
Indien het u niet lukt om via het internet te bestellen, kunt u telefonisch bestellen via de klantenservice op telefoonnummer 088 86 89 900 of schriftelijk via de bestelkaart achter op het Magazine ‘Collect’. U mag ook per e-mail bestellen. Daarnaast kunt u ook alle postzegels kopen in onze fysieke Collect Club winkel, Vlietlaan 44c, 1404 CC Bussum. De winkel is geopend op woensdag t/m zaterdag van 10.00 - 17.00 uur (zaterdag tot 16 uur). 

17. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de bestelling wordt afgeleverd?
Indien het poststuk niet door de brievenbus past, dan zal de postbode aanbellen om het poststuk af te geven. Wanneer u niet thuis bent, zal de postbode een kennisgeving achterlaten. Op de kennisgeving staat waar u het poststuk kunt afhalen.

18. Ik wil graag contact met Collect Club. Kan dat per e-mail?
Ga naar “contact”. Dit staat onderaan op de hoofdpagina.

19. Ik ben een zakelijke klant. Kan ik via deze website bestellen?
Voor het bestellen, frankeren en versturen van uw zakenpost kunt u kijken op zakelijke post.

20. Kan ik mijn bestaande Collect Club klantnummer ook gebruiken om bij andere onderdelen van PostNL via internet te bestellen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Bij elk onderdeel binnen PostNL met een eigen winkel is het nodig om u eerst te registreren.

Abonnementen

21. Kan ik een abonnement nemen op postzegels of andere artikelen binnen Collect Club?
Ja, dat is zeker mogelijk. U kunt hiervoor bellen met  klantenservice op telefoonnummer 088 86 89 900.

22. Wat is het voordeel van een abonnement?
Wilt u op een gemakkelijke manier uw verzameling compleet houden? Neem dan een abonnement bij Collect Club. U krijgt de producten per jaar, halfjaar of kwartaal (afhankelijk van uw abonnementsvorm ) automatisch toegestuurd. De producten van uw keuze, worden voor u gereserveerd, zodat u ervan verzekerd bent dat u altijd beschikt over alle producten van uw keuze. U voorkomt hiermee dat u een bepaald artikel niet meer kunt kopen omdat het uitverkocht is.

Aangezien de abonnementen veelal aan het eind van het jaar worden uitgeleverd, vindt ook dan pas de betaling plaats. Het is om die reden niet mogelijk om uw abonnement via uw creditcard te betalen. Onderaan het scherm kunt u aangeven hoe u wilt betalen. Indien u eerder een doorlopende machtiging bij de Collect Club heeft afgegeven, staat deze hier al als betaalwijze geselecteerd.

23. Op welke artikelen kan ik mij abonneren?
Klikt u op : Abonnementen voor het overzicht.

24. Hoe kan ik mijn abonnement op postzegelproducten opzeggen?
U kunt uw abonnement telefonisch via telefoonnummer 088-8689900 opzeggen of via collectclub@postnl.nl.

25. Wat Is het verschil tussen postfris en niet gebruikt?
Postzegels waar op de achterkant een plakkertje heeft gezeten op de gomlaag om ze in het album te plakken zijn niet gebruikt. De gomlaag kan iets beschadigd zijn. Postfris is helemaal gaaf.

26. Waaruit bestaat de jaarcollectie Nederlandse postzegels?
Alle Nederlandse postzegels worden aan het eind van elk jaar samengebracht in de Jaarcollectie Nederlandse Postzegels. Met een abonnement krijgt u elk jaar, of één keer per half jaar, automatisch één exemplaar thuisgestuurd van alle in dat jaar verschenen postzegels. U ontvangt bovendien een informatief boekje met een korte beschrijving per uitgifte. De Jaarcollectie is een perfecte basis voor elke verzameling.

De Jaarcollectie Nederlandse Postzegels is gestempeld en ongestempeld verkrijgbaar. Indien u kiest voor de gestempelde versie is elk exemplaar gestempeld op de dag van uitgifte.

  • Uitlevering: 1 x per jaar (winter) met informatieboekje of 2 x per jaar (zomer/winter) zonder informatieboekje
  • Gestempeld en ongestempeld verkrijgbaar
  • Bijpassend album verkrijgbaar (via DAVO)
  • Bijpassende albumbladen via een abonnement verkrijgbaar

27. Wat zit er allemaal in een jaarcollectie postzegelvelletjes?
In deze jaarcollectie zijn alleen Nederlandse postzegelvelletjes opgenomen met één of meer gelijke postzegels. Vellen met allemaal verschillende postzegels vindt u in de Jaarcollectie Nederlandse Postzegels. Met een abonnement krijgt u elk jaar of één keer per halfjaar automatisch één exemplaar van de in dat jaar verschenen postzegelvelletjes thuisgestuurd. Bovendien krijgt u een informatief boekje met een toelichting per uitgifte.

De Jaarcollectie Nederlandse Postzegelvelletjes is gestempeld en ongestempeld verkrijgbaar. Indien u kiest voor de gestempelde versie is elk exemplaar gestempeld op de dag van uitgifte.

  • Uitlevering: 1 x per jaar (winter) met informatie boekje of 2 x per jaar (zomer/winter) zonder informatieboekje
  • Gestempeld en ongestempeld verkrijgbaar
  • Bijpassend album verkrijgbaar (via DAVO)
  • Bijpassende albumbladen via een abonnement verkrijgbaar.

28. Waaruit bestaat de Jaarcollectie Nederlandse Postzegelvelletjes, exclusief langlopende postzegelvelletjes?
Voor abonnees op de Jaarcollectie Nederlandse Postzegelvelletjes, exclusief langlopende postzegels, reserveert PostNL elk jaar één exemplaar van de uitgekomen postzegelvelletjes uitgezonderd de langlopende velletjes (Beatrix- en bijplakpostzegels).

De Jaarcollectie Nederlandse Postzegelvelletjes, exclusief langlopende postzegelvelletjes, is gestempeld en ongestempeld verkrijgbaar. Indien u kiest voor de gestempelde versie, is elk exemplaar gestempeld op de dag van uitgifte.

  • Uitlevering: 1 x per jaar (winter) of 2x per jaar (zomer/winter)
  • Gestempeld en ongestempeld verkrijgbaar
  • Bijpassend album verkrijgbaar (via DAVO)
  • Bijpassende albumbladen via een abonnement verkrijgbaar

29. Waaruit bestaat de serie “Mooi Nederland” of "Mooi Nederland Plus" 
Mooi Nederland is een unieke serie postzegelvelletjes waar u apart een abonnement op kunt nemen. De serie verschijnt sinds 2005 en de velletjes hebben als onderwerp Nederlandse steden en dorpen. Elk postzegelvelletje bevat vijf dezelfde, gegomde postzegels. Bijzonder aan deze serie is dat elk postzegelvelletje slechts verkrijgbaar is in de plaats die op het postzegelvelletje staat of bij Collect Club. Het verzamelvel Mooi Nederland zit in het Mooi Nederland Plus abonnement. 

De serie Mooi Nederland is tevens opgenomen in het abonnement op de Jaarcollectie Nederlandse Postzegelvelletjes.

30. Wat is een Prestigeboekje?
Meer uitgebreide informatie over het onderwerp van een aantal bijzondere postzegels is te vinden in het Prestigeboekje. Het boekje heeft een handzaam formaat en bevat circa 24 pagina's. De postzegels zijn geïntegreerd in dit luxe, geïllustreerde boekje. Er verschijnen ongeveer zes boekjes per jaar in beperkte oplage.

  • Uitlevering 1 x per jaar (winter) of 2 x per jaar (zomer/winter)
  • Bijpassend album verkrijgbaar (via DAVO)

31. Wat zijn Postzegelmapjes?
Bij elke postzegeluitgifte, uitgezonderd de langlopende postzegels, verschijnt een postzegelmapje. Dit mapje bevat de postzegels en geeft u informatie over het onderwerp, het ontwerp en de technische gegevens. Kortom: een handzaam en praktisch naslagwerkje.

  • Uitlevering: 1 x per jaar (winter) of 2 x per jaar ( zomer/winter)
  • Bijpassend album verkrijgbaar (via DAVO)

32. Wat zijn Eerstedagenveloppen?
De Eerstedagenvelop verschijnt bij elke postzegeluitgifte. Op deze envelop vindt u behalve de postzegel een speciaal stempel "eerste dag van uitgifte". Verder staat op de envelop een afbeelding of iilustratie over het onderwerp of thema van de postzegel. Met een abonnement hoeft u de Eerstedagenveloppen niet meer te missen.

  • Uitlevering: 1 x per jaar (winter) of 2 x per jaar (zomer/winter)
  • Bijpassend album verkrijgbaar (via DAVO)

33. Wat is een Jaarboek?
Dit luxe uitgevoerde boek met harde kaft geeft een overzicht van alle postzegels die in het betreffende jaar zijn verschenen. Bij elke postzegel vindt u uitgebreide achtergrondinformatie over de aanleiding en het ontwerp van de uitgifte. Tevens kan het rijk geïllustreerde boek dienen als bewaarsysteem waarin u alle postzegels opbergt. Het Jaarboek is zowel met als zonder postzegels verkrijgbaar.

  • Uitlevering: 1 x per jaar (winter) illustratie

34. Ik kan de Beurspostzegels niet terug vinden op de site.
Dat klopt. Beurspostzegels worden in kleine oplage gedrukt en zijn alleen te koop op de beurs. U kunt wel een abonnement nemen op de beurspostzegel.

35. International customers/ Bestellen vanuit het buitenland.
This PostNL site is currently only available in Dutch. You can however place orders from abroad. For administration and handling we charge € 7,62 for all deliveries to European countries and € 15,26 for all deliveries to countries outside Europe.

Het is mogelijk om vanuit het buitenland een bestelling te plaatsen. Voor landen binnen Europa rekenen we € 7,62 aan administratie en verzendkosten, voor landen buiten Europa is dit € 15,26.

Diverse

36. Waar kan ik terecht met mijn vragen of klachten?
Heeft u een vraag of een klacht? Maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur is de klantenservice bereikbaar op telefoonnummer 088 86 89 900.

37. Kan ik ook een enkele postzegel bestellen voor de frankering van mijn post?
Nee dat is helaas niet mogelijk. Behalve de postzegels van de Weken van de Kaart (drie zegels) en de postzegels van € 6,50 voor de aangetekende post, worden voor de frankering van uw post alleen postzegels geleverd in velletjes per vijf, tien of meer zegels.

38. Ik heb de nieuwe Collect nog niet ontvangen.
Belt u tijdens kantooruren met de klantenservice op telefoonnummer 088 86 89 900.
De medewerker van de klantenservice zal voor u kijken wat het probleem is en zo nodig een nieuwe Collect opsturen

Premium

39. Wanneer ontvang ik een gratis premium?
Bij uw bestelling (telefonisch, online of schriftelijk) ontvangt u automatisch een gratis premium. De premiums wisselen regelmatig. Bestelt u voor meer dan € 60,- dan krijgt u een nog een tweede, luxere premium.